Luo Lempeyttä Sinulle

06.02.2022

Hei ihana siellä, mukava kun olet blogini äärellä. Miten voit tänään ja tässä hetkessä? Miltä tuntuu olla, ja hengittää? Tänään blogissa aiheena Luo lempeyttä sinulle. Mukavaa ja rauhallista lukuhetkeä itsesi äärellä.

Voit tuoda huomiosi hengitykseen. Hengitä hyvin rauhallisesti sisään, ja hengitä hyvin rauhallisesti ulos. Älä pakota mitään, kaikki tunteet ovat ok ja sallittuja. Anna tunteiden tulla ja anna tunteiden mennä. Päästä irti aivan kaikesta. Keskity hengityksen luonnolliseen virtaan. Kaikki on hyvin tässä hetkessä.



Olen viime aikoina havainnut paljon erilaista oireilua, stressi ja huoli on ollut läsnä keskuudessamme. Olemme kaikki erilaisia ja ainutlaatuisia yksilöitä, ja reagoimme asioihin omalla tavallamme.

Jokainen meistä reagoi stressiin yksilöllisesti. Stressi voi oireilla, niin kehon kuin mielen muutoksina. Stressin oireet ovat hyvin moninaisia, ja oireilu on jokaisella henkilökohtaista ja yksilöllistä. Stressitöntä elämää ei olekaan, sillä stressiäkin on monenlaista. Monesti myös meille hyvää tuovat asiat, ihanat unelmamme ja toiveemme sekä niiden täyttyminen voi tuoda stressin tunnetta. Elämä muuttuu ja elämä tapahtuu meille jokainen päivä. Kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan, ja päivän tapahtumat voivat aiheuttaa stressitason nousua. Ei siis olekaan tarkoitus pyrkiä stressittömään elämään, vaan ehkäisemään stressin päälle jäämistä ja sitä kautta luomaan tasapainoa meille, ja näin ollen elämme myös terveempinä kokonaisvaltaisesti. Kun alamme löytää tasapainoa ja hengityksen huomioimisen taikaa elämäämme, emme reagoi aina helposti jokaiseen vastoinkäymiseen tai tilanteeseen ja stressitaso ei nouse niin helposti. Lempeys ja armollisuus on tärkeää itsellesi, sillä kaikki päivät ja näin ollen mielentilammekin vaihtelee.

Kun huomaat stressitason nousevan

Vie huomiosi hengitykseen. Hengitä rauhallisesti sisään ja ulos.

Kerro mielessäsi itsellesi, että olet turvassa tässä hetkessä.

Vaikka nyt ulkopäin tulikin haaste, pärjään kyllä, elämä tapahtuu nyt näin.

Mielenkiintoista, mitähän tämä opettaa minulle.

Stressi voi aiheuttaa päänsärkyjä, niska- ja hartiaseudun jännitystä sekä muita erilaisia kehollisia oireita. Stressi voi oireilla myös iholla tai esimerkiksi suoliston ja ruuansulatuksen vaivoina. Monet iho- ja vatsavaivat liittyvät stressiin ja niiden oireet pahenevat stressin myötä. Stressin myötä saatamme reagoida äkkipikaisesti ja ajoittain jopa vihamielisesti lähimmäisillemme. Tunteiden ja tunnereaktioiden säätely vaikeutuu stressaantuneena. Stressaantunut haluaa monesti sulkeutua omaan tilaansa, eikä jaksa ylimääräistä hälinää. Kaikki oireilu riippuu myös ihmisen henkilökohtaisesta herkkyydestä. Jos ihminen on tunteellinen ja herkkä, hän saattaa kuormittua helpommin. Herkän ihmisen elimistö oireilee välillä todella voimakkaasti ja stressireaktio voi tuntua todella voimakkaalta ja se näkyy myös ulospäin selkeämmin. Myös palautuminen voi ottaa enemmän aikaa ja kyyneliltä harvemmin vältytään. Näissä hetkissä on hyvä muistaa, että olet arvokas juuri sellaisena kuin olet ja on aivan ok, että tunteet purkaantuvat nyt näin. Anna itsellesi ymmärrystä ja lempeyttä.

On hienoa, kun pystyy itse tunnistamaan oireilunsa ja myöntää, että nyt tarvitaan rauhallista lepoa, ja pysähtymistä. Vain itse voimme pysähtyä itsemme äärelle, ja kysyä miten todella voimme.

Olen puhunut paljon hengityksen huomioimisen tärkeydestä. Hengityksen huomioiminen on ensimmäinen apukeino, kun tarvitsemme välitöntä stressitilanteen helpotusta. Voit myös miettiä, olisiko sinulla elämässäsi mahdollisuus tässä hetkessä ottaa enemmän aikaa omalle hyvinvoinnillesi. Metsäkävelyt, meditointi ja lempeä jooga ovat apukeinoja joita voit helposti ottaa omaan arkeesi, ja nämä on mahdollista toteuttaa myös täysin maksutta.

Säännöllinen itsesi hemmottelu hoidoissa tekee kokonaisvaltaisesti hyvää, ja maadoittaa tähän hetkeen itsesi äärelle. Olisiko sinulla mahdollisuutta hemmotella itseäsi hoidoissa vaikka kerran kuukaudessa? Voisiko tämä olla lahja sinulta sinulle, oma ihana tapasi, jossa luot hyvinvointia elämääsi. Jos haluat keskustella Sinulle sopivista hoidoista, autan mielelläni. Olen luonut myös uudenlaisen kolmen kerran valmennuspaketin, jossa pääset laskeutumaan rentoutumisen ja ihonhoidon äärelle rauhallisessa ja sallivassa ympäristössä.



Hoida lempeästi ihoasi ja kehoasi

Luo ihon hoidosta rituaali, jossa ajattelet itsestäsi kauniisti ja luot ymmärrystä sinulle tähän hetkeen. Ethän etsi virheitä, vaan yritä hyväksyä kehosi sellaisena kuin se on. Väsymyksen merkeille iholla on syynsä, itsensä paheksunta ei helpota oloasi, eikä luo sinulle turvallista oloa. Ihon epätasapainon tila voi myös olla arvokas viesti sisimmästäsi. Pienin askelin kohti hyväksyvämpää ihonhoitoa 💗

  • Puhdista kasvot hellästi hieroen puhdistusmaidolla, öljyllä tai vaahdolla.
  • Kosteuta ihanilla kukkaisvesille ja painele ne hellästi ihollesi.
  • Tee lempeä hieronta kasvojen, kaulan, niskan ja päänalueelle lempi öljylläsi tai voiteella.
  • Vartalolle kuivaharjaus ja öljyhieronta on myös hyvä keino itsetuntemuksen hoitoon. Talvi aikaan lämmitetty seesamiöljy on hyvä valinta vartalon ihonhoitoon. Seesamiöljyn voi lämmittää vesihauteessa. Muutama tippa lempi eteeristä öljyä sekaan ja rauhalliset hieronta liikkeet rentouttavat rauhoittavat kokonaisvaltaisesti.

Ihania hetkiä hemmottelun äärellä.

Haluan vielä lopuksi sanoa, että ethän suorita ihonhoitoa, vaan otat aikaa silloin kun se on sinulle mahdollista. Tiedän omasta kokemuksesta, että aina aikaa tai jaksamista ei ole. Varsinkin illalla saatan olla niin väsynyt, että suihkuhetki on pieni hemmottelu päivääni. Aamuisin sen sijaan ihonhoidolle löytyy välillä paremmin aikaa. Ihon perusteellisempi hoito ei siis tarvitse olla iltarutiini, vaan voit sovittaa sen omaan arkeesi sopivaksi, silloin kun sinulle parhaiten sopii. Yöksi on kuitenkin hyvä laittaa iholle sinulle sopivaa kosteutusta sillä yön levolla tuotteet imeytyy rauhassa ihollesi. Kosteutus voi olla kukkavesi, seerumi, voide tai öljy, tai näiden yhdistelmiä. Eri aikakausiin sopii erilaiset yhdistelmät ja tuotteet.

Hengityksen huomioinen arjen keskellä tekee kokonaisvaltaisesti hyvää. Voit päivän aikana palauttaa huomiosi hengitykseen useita kertoja. Muistathan, että jo pienikin tietoinen hengähdyshetki tekee hyvää. Rentoutumista ja Meditaatiota voit harjoittaa aina, kun Sinulla on rauhallinen hetki päivässäsi. Pienikin hetki riittää ja auttaa jaksamaan paremmin.

Toivon, että kirjoitus toi Sinulle rauhaa ja hyvää mieltä. Olet lämpimästi tervetullut rentoutumaan hoitolalle rentoutuksiin ja hoitoihin.

Olet Ihana ja Tärkeä ❤️

❤️ Viivi